Pedagog szkolny

Pedagog Specjalny – Paulina Franaszek 

Służę pomocą i wsparciem wszystkim tym, którzy jej potrzebują. Z chęcią poświęcę Wam swój czas i uwagę. Jestem przekonana, że dzięki wspólnym działaniom poradzimy sobie z każdym problemem. 

Jestem dostępna w gabinecie terapeutycznym lub pisząc na adres: paulina-franaszek@splipcerymontowskie.pl 

Rodziców proszę o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania. 

Godzina dostępności pedagoga specjalnego: 

  • piątek: 8.00 – 9.00 

Drogi uczniu, jestem do Twojej dyspozycji w sytuacji kiedy: 

  • potrzebujesz pomocy 
  • masz trudności w nauce 
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem 
  • borykasz się z problemami rodzinnymi, jesteś w trudnej sytuacji finansowej ● chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem 
  • chcesz pomóc innym ale nie wiesz jak to zrobić? 
  • masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić 

Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam/a nie potrafisz sobie poradzić! 

Na terenie szkoły o pomoc możesz się zwrócić także do wychowawców, nauczycieli i pracowników szkoły. 

Drogi rodzicu, zapraszam do kontaktu i współpracy gdy: 

  • niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka 
  • Twoje dziecko ma trudności w nauce, nie radzi sobie np. z problemami szkolnymi
  • zauważasz trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka – możliwość rozpoznania przyczyn trudności w nauce z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci
  • masz pytania dotyczące form pomocy psychologiczno – pedagogicznej oferowane przez szkołę 
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania; 
  • szukasz pomocy.
  • chcesz porozmawiać o swoim dziecku 
  • nie wiesz do jakiego specjalisty zgłosić się ze swoimi obawami 

Szukanie pomocy jest oznaką siły, a nie słabości! 

ZADANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO WG. ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI I NAUKI 

  1. Zapewnienie aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły. 
  2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły. 
  3. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów. 
  4. Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia. 
  5. Współpraca z zespołem opracowującym Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. 
  6. Wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły. 
  7. Wspieranie nauczycieli, specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem. 
  8. Wspieranie nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów. 
  9. Udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 
  10. Współpraca z innymi podmiotami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. poradnią psychologiczno-pedagogiczną.