Pedagog Specjalny – Paulina Franaszek
Służę pomocą i wsparciem wszystkim tym, którzy jej potrzebują. Z chęcią poświęcę Wam swój czas i uwagę. Jestem przekonana, że dzięki wspólnym działaniom poradzimy sobie z każdym problemem.
Jestem dostępna w gabinecie terapeutycznym lub pisząc na adres: paulina-franaszek@splipcerymontowskie.pl
Rodziców proszę o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania.
Godzina dostępności pedagoga specjalnego:
- piątek: 8.00 – 9.00
Drogi uczniu, jestem do Twojej dyspozycji w sytuacji kiedy:
- potrzebujesz pomocy
- masz trudności w nauce
- nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- borykasz się z problemami rodzinnymi, jesteś w trudnej sytuacji finansowej ● chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
- chcesz pomóc innym ale nie wiesz jak to zrobić?
- masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam/a nie potrafisz sobie poradzić!
Na terenie szkoły o pomoc możesz się zwrócić także do wychowawców, nauczycieli i pracowników szkoły.
Drogi rodzicu, zapraszam do kontaktu i współpracy gdy:
- niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
- Twoje dziecko ma trudności w nauce, nie radzi sobie np. z problemami szkolnymi
- zauważasz trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka – możliwość rozpoznania przyczyn trudności w nauce z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci
- masz pytania dotyczące form pomocy psychologiczno – pedagogicznej oferowane przez szkołę
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania;
- szukasz pomocy.
- chcesz porozmawiać o swoim dziecku
- nie wiesz do jakiego specjalisty zgłosić się ze swoimi obawami
Szukanie pomocy jest oznaką siły, a nie słabości!
ZADANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO WG. ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI I NAUKI
- Zapewnienie aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
- Współpraca z nauczycielami i wychowawcami w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Współpraca z zespołem opracowującym Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
- Wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
- Wspieranie nauczycieli, specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
- Wspieranie nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
- Udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Współpraca z innymi podmiotami udzielającymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. poradnią psychologiczno-pedagogiczną.