Szkolenia - uczniowie

„Nowoczesna akademia kompetencji TIK w Szkole Podstawowej w Lipcach Reymontowskich”

Laboratorium robotów- zajęcia z robotyki i kodowania dla uczniów klas I- III

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Jolanta Juraś

Program zajęć:

  • Bezpieczeństwo w sieci – zapobieganie i reagowanie.
  • Zabawy z szyframi i kodami.
  • Człowiek robot- tworzenie kodu ruchu, sekwencji ruchu, sekwencji z warunkiem jeśli i przez.
  • Poznajemy Edisona. Ćwiczmy obroty.
  • Wyścigi robotów- jazda sterowana klaskaniem.
  • Omijanie przeszkód i jazda wzdłuż linii.
  • Podążanie za latarką.
  • Zapasy Sumo.
  • Witamy w EdBloks.
  • Programujemy Edisona- spacer w ciemności.
  • Zabawy w labiryncie-tworzenie, przejażdżka i ucieczka z labiryntu.
  • Zróbmy trochę hałasu, wykorzystanie czujnika dźwięku.
  • Pobawmy się światłem. Czym jest pętla?
  • Urządzenia wejścia i wyjścia. Obsługa skanera.
Wykorzystanie programu Excel i TIK do nauki w ramach różnych przedmiotów kl. VII- VIII

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Karolina Stachów

Program zajęć:

  • Bezpieczeństwo w sieci.
  • Wprowadzenie do programu Excel. Budowa arkusza.
  • Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
  • Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
  • Arkusz, skoroszyt i plik. Rozbudowa arkusza i skoroszytu.
  • Edytowanie zawartości arkusza.
  • Formatowanie arkusza kalkulacyjnego.
  • Formuły i funkcje.
  • Tworzenie prostych formuł matematycznych.
  • Graficzna prezentacja danych – tworzenie i formatowanie wykresów.
  • Graficzna prezentacja danych – tworzenie i formatowanie wykresów.
  • Zastosowania arkusza kalkulacyjnego.
  • Wykorzystanie komputera do nauki i zdobywania informacji.
  • Gry i zabawy z komputerem rozwijające kompetencje cyfrowe, logiczne
    myślenie.
Praca i współpraca w sieci – zajęcia wyrównujące dysproporcje edukacyjne w zakresie kompetencji informatycznych dla uczniów klas IV-VIII

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Maciej Bartosik

Program zajęć:

  • Bezpieczeństwo w sieci – kształtowanie prawidłowych nawyków
    poruszania się w Internecie.
  • Bezpieczeństwo w sieci – Jak szyfrować pliki.
  • Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
  • Bezpieczeństwo w sieci – dlaczego ważna jest kopia bezpieczeństwa.
  • Bezpieczeństwo w sieci – jak używać managera haseł.
  • Bezpieczeństwo w sieci – jak zabezpieczyć pocztę Gmail.
  • Efektywne wykorzystywanie Internetu do nauki.
  • Prezentacje w programie Microsoft PowerPoint: zasady tworzenia
    prezentacji. Kształty, Smart Arty.
  • Prezentacje w programie Microsoft PowerPoint: animacje, przejścia oraz
    udostępnianie pliku.
  • Dokumenty tekstowe w programie Microsoft Word: zasady formatowania
    tekstu. Tworzymy listy numerowane, punktowe i wielopoziomowe.
  • Dokumenty tekstowe w programie Microsoft Word: współpraca w grupie
    nad dokumentem – tworzymy spis treści.
  • Arkusze kalkulacyjne w programie Microsoft Excel: działania
    matematyczne.
  • Arkusze kalkulacyjne w programie Microsoft Excel: tworzymy wykresy.
  • Pivot Animator: tworzymy poklatkową animację.
  • Obsługa urządzeń peryferyjnych: drukarka i skaner.
Warsztaty z gigantami programowania dla klas I-VIII

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Martyna Lesiak

Program zajęć dla grupa 1, kl. I-III „ Przygody z programowaniem- Minecraft” :

  • Zgłębianie wiedzą w zakresie edycji i modyfikacji gry Minecraft przy użyciu różnych języków programowania, aplikacji i programów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych metod nauczania uczniowie poznają tajniki tworzenia gier świetnie się przy tym bawiąc. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.: Minecraft- park trampolin, Minecraft – Igrzyska cz. 1 i cz.2, Minecraft – Świat Aquamana, MCreator- Miecz gigantów, Mine-imator – Minecraftowe animacje– cz. 1 i 2, Lekcja pokazowa App Inventor.

Program zajęć dla grupa 2, kl. IV-VI „Phyton z Minecraft”:

  • Program realizowany jest w języku Python z wykorzystaniem platformy Microsoft MakeCode. Uczniowie poznają ten profesjonalny język poprzez tworzenie nowych elementów w świeciegry Minecraft. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.: Wprowadzenie do MakeCode i języka Phyton, Tworzenie bloków i brył, Konstrukcje z wykorzystaniem czatu, Moby i przedmioty, Arena walk,Tor przeszkód,Parkour, Lekcja pokazowa Roblox.

Program zajęć dla grupa 3, kl. VII-VIII „Hacking i tworzenie stron internetowych”:

  • Program obejmuje tajniki hackingu (keyloggery, ataki, przechwytywanie haseł), aby wiedzieć jak się przed nim ustrzec; techniki budowania nowoczesnych stron oraz tworzenia interaktywnych elementów (HTML, CSS, JavaScript); systemy zarządzania treścią CMS. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.:Pojęcia CMD, Bad, Wirus Overload Memory; Apllication Floader, social engineering; Tryb invisible, Folder and File Floading; Phishing; HTML; Kryptografia i krypto analiza, Bezpieczeństwo haseł, Brute Force i metoda siłownikowa; Keylogger.