„Nowoczesna akademia kompetencji TIK w Szkole Podstawowej w Lipcach Reymontowskich”
Laboratorium robotów- zajęcia z robotyki i kodowania dla uczniów klas I- III
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Jolanta Juraś
Program zajęć:
- Bezpieczeństwo w sieci – zapobieganie i reagowanie.
- Zabawy z szyframi i kodami.
- Człowiek robot- tworzenie kodu ruchu, sekwencji ruchu, sekwencji z warunkiem jeśli i przez.
- Poznajemy Edisona. Ćwiczmy obroty.
- Wyścigi robotów- jazda sterowana klaskaniem.
- Omijanie przeszkód i jazda wzdłuż linii.
- Podążanie za latarką.
- Zapasy Sumo.
- Witamy w EdBloks.
- Programujemy Edisona- spacer w ciemności.
- Zabawy w labiryncie-tworzenie, przejażdżka i ucieczka z labiryntu.
- Zróbmy trochę hałasu, wykorzystanie czujnika dźwięku.
- Pobawmy się światłem. Czym jest pętla?
- Urządzenia wejścia i wyjścia. Obsługa skanera.
Wykorzystanie programu Excel i TIK do nauki w ramach różnych przedmiotów kl. VII- VIII
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Karolina Stachów
Program zajęć:
- Bezpieczeństwo w sieci.
- Wprowadzenie do programu Excel. Budowa arkusza.
- Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
- Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
- Arkusz, skoroszyt i plik. Rozbudowa arkusza i skoroszytu.
- Edytowanie zawartości arkusza.
- Formatowanie arkusza kalkulacyjnego.
- Formuły i funkcje.
- Tworzenie prostych formuł matematycznych.
- Graficzna prezentacja danych – tworzenie i formatowanie wykresów.
- Graficzna prezentacja danych – tworzenie i formatowanie wykresów.
- Zastosowania arkusza kalkulacyjnego.
- Wykorzystanie komputera do nauki i zdobywania informacji.
- Gry i zabawy z komputerem rozwijające kompetencje cyfrowe, logiczne
myślenie.
Praca i współpraca w sieci – zajęcia wyrównujące dysproporcje edukacyjne w zakresie kompetencji informatycznych dla uczniów klas IV-VIII
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Maciej Bartosik
Program zajęć:
- Bezpieczeństwo w sieci – kształtowanie prawidłowych nawyków
poruszania się w Internecie. - Bezpieczeństwo w sieci – Jak szyfrować pliki.
- Poruszanie się po arkuszu i wpisywanie informacji do komórek.
- Bezpieczeństwo w sieci – dlaczego ważna jest kopia bezpieczeństwa.
- Bezpieczeństwo w sieci – jak używać managera haseł.
- Bezpieczeństwo w sieci – jak zabezpieczyć pocztę Gmail.
- Efektywne wykorzystywanie Internetu do nauki.
- Prezentacje w programie Microsoft PowerPoint: zasady tworzenia
prezentacji. Kształty, Smart Arty. - Prezentacje w programie Microsoft PowerPoint: animacje, przejścia oraz
udostępnianie pliku. - Dokumenty tekstowe w programie Microsoft Word: zasady formatowania
tekstu. Tworzymy listy numerowane, punktowe i wielopoziomowe. - Dokumenty tekstowe w programie Microsoft Word: współpraca w grupie
nad dokumentem – tworzymy spis treści. - Arkusze kalkulacyjne w programie Microsoft Excel: działania
matematyczne. - Arkusze kalkulacyjne w programie Microsoft Excel: tworzymy wykresy.
- Pivot Animator: tworzymy poklatkową animację.
- Obsługa urządzeń peryferyjnych: drukarka i skaner.
Warsztaty z gigantami programowania dla klas I-VIII
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Martyna Lesiak
Program zajęć dla grupa 1, kl. I-III „ Przygody z programowaniem- Minecraft” :
- Zgłębianie wiedzą w zakresie edycji i modyfikacji gry Minecraft przy użyciu różnych języków programowania, aplikacji i programów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych metod nauczania uczniowie poznają tajniki tworzenia gier świetnie się przy tym bawiąc. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.: Minecraft- park trampolin, Minecraft – Igrzyska cz. 1 i cz.2, Minecraft – Świat Aquamana, MCreator- Miecz gigantów, Mine-imator – Minecraftowe animacje– cz. 1 i 2, Lekcja pokazowa App Inventor.
Program zajęć dla grupa 2, kl. IV-VI „Phyton z Minecraft”:
- Program realizowany jest w języku Python z wykorzystaniem platformy Microsoft MakeCode. Uczniowie poznają ten profesjonalny język poprzez tworzenie nowych elementów w świeciegry Minecraft. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.: Wprowadzenie do MakeCode i języka Phyton, Tworzenie bloków i brył, Konstrukcje z wykorzystaniem czatu, Moby i przedmioty, Arena walk,Tor przeszkód,Parkour, Lekcja pokazowa Roblox.
Program zajęć dla grupa 3, kl. VII-VIII „Hacking i tworzenie stron internetowych”:
- Program obejmuje tajniki hackingu (keyloggery, ataki, przechwytywanie haseł), aby wiedzieć jak się przed nim ustrzec; techniki budowania nowoczesnych stron oraz tworzenia interaktywnych elementów (HTML, CSS, JavaScript); systemy zarządzania treścią CMS. Program obejmuje 14 modułów/tematów, m.in.:Pojęcia CMD, Bad, Wirus Overload Memory; Apllication Floader, social engineering; Tryb invisible, Folder and File Floading; Phishing; HTML; Kryptografia i krypto analiza, Bezpieczeństwo haseł, Brute Force i metoda siłownikowa; Keylogger.