Nasza nowoczesna EKOpracownia służy nie tylko uczniom, którzy mają już zajęcia z przyrody, biologii czy chemii. Jest miejscem, z którego korzystać może każda klasa, ponieważ w każdym wieku zdobywamy wiedzę przyrodniczą.
Świetnym przykładem takiego korzystania z naszej EKOpracowni są odwiedziny klas młodszych.
Uczniowie klasa IIa mieli okazję uczestniczyć w lekcji prowadzonej przez panią Magdę Koszewską w nowej pracowni przyrodniczej. Zajęcia były podsumowaniem zdobytej dotychczas wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej. Uczniom zostały zaprezentowane pomoce naukowe zakupione w ramach projektu „Nasze Ekopracownie” m.in.:
- tellurium, przyrząd będący modelem ruchów Ziemi i Księżyca względem Słońca, służący do pokazywania oświetlenia Ziemi w różnych porach dnia i roku,
- mini planetarium, model prezentujący pole magnetyczne,
- lewitujący globus.
Dzieci obejrzały „Krótki film o Gwieździe Polarnej”.
Ciekawym doświadczeniem była możliwość obserwacji nieba przez teleskop, a także układu gwiazd na niebie znajdującym się na suficie sali.
Klasa 2a mile zaskoczyła wiedzą dotyczącą m.in. Mikołaja Kopernika oraz kolejnością występujących po sobie planet.
Była to bardzo ciekawa i inspirująca lekcja przyrody!
Natomiast uczniowie klasy IIb, pod pieką nauczyciela biologii pani Pauliny Franaszek, przeżyli swoje pierwsze poważne zajęcie jako biologowie, uczestnicząc z lekcji pod nazwą „Zabawa z mikroskopem”.
Uczniowie poznali budowę mikroskopu cyfrowego oraz sposób wykonania preparatu mikroskopowego.
Po części teoretycznej przeprowadzonej przez nauczyciela, uczniowie zostali podzieleni na grupy (zmieniające się) i w nich pracowali. Jedna grupa wykonywała ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę, druga grupa mogła samodzielnie przygotować mikroskop i przeprowadzić obserwację. Pod mikroskopem uczniowie oglądali preparaty owadów, sól kuchenną, kroplę aloesu, odnóża stawonogów – pająk i pszczoły oraz wykonywali samodzielnie preparaty ze skórki cebuli. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcji, z ogromnym zainteresowaniem i zaciekawieniem patrzyli na ekran mikroskopu. Miłym podsumowaniem lekcji było stwierdzenie przez uczniów „super lekcja”.